Monday 27 April 2015

3 Sukan Untuk Penyembuhan Selsema

3 Sukan Untuk Penyembuhan Selsema

Hidung tersumbat akibat selesema mampu mewujudkan situasi yang satu orang menjadi tumpuan dengan aktiviti-aktiviti yang sedang dijalankan. Selesema adalah gejala yang timbul akibat influenza atau lebih dikenali bersama-sama dengan nama selesema.
Penyumbatan hidung boleh disebabkan oleh banyak tentang, seperti sejuk, sejuk, alahan, dan sebagainya. Untuk mengatasinya, anda tidak perlu untuk menjaga mengambil ubat. Mempunyai banyak kali mengambil ubat tetapi tidak sembuh, jadi anda harus menghentikannya.
Untuk mengubati selsema, ada orang lain yang mampu untuk menipu anda melaksanakan. Salah seorang daripada mereka adalah sukan. Walaupun sejuk, tetapi ia tidak bermakna anda menjadi malas untuk bergerak atau hanya berbaring di kawasan katil. Cuba untuk membiarkan senaman selsema yang boleh dialami pada masa yang sama sembuh.
Terdapat tiga sukan yang boleh menyembuhkan selesema. Apa-apa? Berikut tiga sukan yang disyorkan:

1. Jogging
Dilaporkan oleh sumber yang sama, salah satu pakar kanak-kanak dan orang gaya keluarga, Andrea Hulse, DO, berkata menjalankan mampu kecil untuk meringankan selsema yang dialami oleh satu orang. Berlarii ubat iaitu semulajadi yang dapat mengekalkan jelas minda dan mewujudkan perasaan normal lagi.
Seramai atlet juga mendakwa berjoging bersama mewujudkan beliau berasa lebih baik untuk penyakit. Oleh kerana itu, anda boleh menyesuaikan berjoging bersama-sama keadaan dan keupayaan badan untuk waktu pagi atau petang HRI Untuk sokongan selsema yang dialami.

2. Yoga
Yoga bukan sahaja untuk melegakan tekanan semata-mata, tetapi juga meningkatkan ketahanan badan. Agensi boleh melepaskan kortisol hormon tekanan apabila melawan jangkitan yang biasanya berlaku apabila selsema mogok. Buat menyembuhkan selesema, anda dapat memilih yoga yang ringan dan perlahan tempo.
Sebagai contoh, menimbulkan duduk telungkup ke bawah dengan lutut bengkok dan baring dengan kaki anda yang dibangkitkan dinding. Jangan lupa untuk menyampaikan "om" cara rutin. Kajian Sweden menunjukkan bahawa bersenandung berkesan untuk berhubung helah hidung dan saluran pernafasan yang tersumbat.

3. Berlaku
Bukan Hanya berjoging dan yoga, tenang jalan juga mampu melaksanakan Anda untuk mengatasi selsema. Kala hidung tersumbat, jalan yang tenang di luar tempat itu dan mengambil nafas dalam-dalam, saluran udara terbuka. Masa untuk percubaan bagi faktor-faktor ini manakala 20 minit. Tetapi, jika badan tumbuh keadaan lemah atau semakin buruk, anda perlu berhenti dan berehat.
Itulah 3 sukan untuk menyembuhkan selsema. Sedang, tidak membatalkan langkah walaupun anda sejuk. Cuba untuk menjalankan salah satu sukan di selsema mari atas pemulihan cepat.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive